قیمت
افزایش رقابت قیمت و یکسان شدن قیمت
نرخ تبدیلی تقریبی برای هر کشور
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ترفیع
ارتباطات تعاملی با مشتریان
کاهش هزینه های تبلیغ جهانی کتابچه راهنما جهت هدایت افراد درسایت
توزیع
کاهش اهمیت رسانه های سنتی
توانائی بالا در ارائه اطلاعات
۲-۱-۴-۲ آمیخته بازاریابی اینترنتی
آمیخته بازاریابی برای نخستین بار توسط نیل باردن از کالج بازرگانی هاروارد مورد استفاده قرار گرفت. مفهوم آمیخته بازاریابی با P4 مشهور به نام مک کارتی گره خورده است. به کارگیری اینترنت و تجارت الکترونیک، مطالعات بازاریابی را با چالش های جدیدی همچون قدرت یافتنِ مشتریان، اشکال جدید ارتباط، شفافیت بازار و مشکلات در حفظ مزیت رقابتی مواجه کرده است. جهان در نیمه ى دوم دهه ى ۹۰ شاهد رشد سریع شرکت ها و کاربران اینترنتی بود. مشکلات پیشگامان اینترنتی در استفاده ى مؤثر از محیط مجازی و دلایل شکستشان، موضوع تحقیقات و بحث های بسیاری بوده است. محققان علل گوناگونى از جمله: مدل های تجاری ناموفق،کمبودهای تکنولوژیک، فقدان مهارت های مدیریتی و فقدان کنترل های مالی را از عوامل شکست این پیشگامان معرفی نموده اند (عطافر،۱۳۸۸).
کنستان تیندس از مهم ترین دلایل شکستِ دات کام ها را عدم تناسب P4 به عنوان ابزار بازاریابی اینترنتی می داند و مدعی است بدلیل فقدان عناصر ارتباطی، فقدان عناصر استراتژیک و همچنین تولید محور بودنِ P4 و بى توجهى به مشتریان،P4 آمیخته اى مناسب براى فضای مجازی نمی باشد. بازاریابی اینترنتی شامل مزایای عمده ای است و لذا شرکت ها در پى آن هستند که از بازاریابی سنتی به سمت بازاریابی اینترنتی حرکت کنند؛ البته بازاریابی اینترنتی به معنای ناکارآمدیِ مفاهیم سنتی در محیط اینترنت نمی باشد، بلکه به معنای تغییر تکنیک های بازاریابی است. کنستان تیندس آمیخته بازاریابی جدید S4 را یک پایه و بنیاد خردمندانه و کارکردی(اجرایی) برای طراحی و اجرای بازاریابی در محیط های مجازی می داند. این آمیخته،شامل چهار عنصر به نام های دامنه[۱۰۴]، سیستم[۱۰۵]،هم افزایی[۱۰۶] و سایت[۱۰۷] می باشد. سازمان هایی که قصد حضور در اینترنت را دارند، در ابتدا باید به تجزیه و تحلیل بازار، مشتریان بالقوه وسازمان خویش بپردازند و نقش تجارت الکترونیک برای سازمان را مشخص نمایند. این موضوعات، اشاره به مفهوم دامنه در آمیخته ى مزبور دارد. بعد از شناسایی بازار و مشتریان، ایجاد واسطه براى ارتباط بین شرکت و مشتریان، از ضروریات است که سایت عهده دار این وظیفه مى باشد. سازمان ها باید در زمینه ى چگو نگی طراحی سایت، محتوا، سرعت عملکرد و سادگی کاربرد آن، تصمیمات مناسبی را اتخاذ نمایند. هم افزایی به سه بخش تقسیم می شودکه شامل اداره جلویی، اداره پشتی و سوم شخص می باشد. اداره جلویی به یکپارچگی استراتژی های بازاریابی فیزیکی شرکت با فعالیت های وب اشاره دارد. اداره ى پشتی به معنای یکپارچگی فعالیت های تجارت الکترونیک با فرآیندهای موجود سازمانی است و سوم شخص به معنای شناسایی گروهی از شرکا است که به فعالیت های سایت در سازمان کمک می نمایند، همچنین در این دیدگاه سیستم به مباحث فناوری اشاره دارد. هر سازمان براى حضور در فضای مجازی نیازمند استفاده از تکنولوژی های نوین شامل سخت افزار، نرم افزار،خدمات سیستم و… می باشد.(کنستان تیندس،۲۰۰۶)
اما دنیس و همکارانc 7 را برای آمیخته بازاریابی الکترونیک انتخاب کرده اند:
- سهولت برای مصرف کنندگان[۱۰۸]
سهولت به جنبه های کلیدی طراحی وب سایت مانند داشتن عملکرد جستجو،نحوه چیدمان سایت و سهولت خرید می پردازد (دنیس و همکاران، ۲۰۰۴).
- مزایاو ارزش برای مشتریان[۱۰۹]
امروزه فروشندگان اینترنتی باید به دنبال این باشند که برای مشتریان خود حداکثر ارزش را ایجاد کنند و به این منظور خرده فروشان اینترنتی باید کالاها را از جنبه ای که منفعت و ارزش برای مشتریان دارد توصیف کنند.
- هزینه برای مشتریان[۱۱۰]
قیمت می تواند برای مشتریان به عنوان هزینه نگریسته شود.قیمت در خرید اینترنتی باید کمتر از قیمتهای موجود در سایر فروشگاه ها باشد و همچنین هزینه های دقیق حمل و نقل و تحویل کالا نیز در نظر گرفته شود (دنیس و همکاران، ۲۰۰۴).
- ارتباطات و روابط با مشتریان[۱۱۱]
ارتباطات معادل پی چهارم مک کارتی یعنی ترفیع است. در ارتباطات شرکت روابط نزدیکتری با مشتریان دارد و بازخورد آن را مورد بررسی قرار می دهد. در فروشگاه های اینترنتی می توانند با طراحی سایت ۳ بعدی و زیبا و توام با موسیقی های آرام بخش این احساس نیاز را پاسخ دهند.
- مدیریت اقلام و محاسبه[۱۱۲]
موفقیت فروشندگان اینترنتی مبتنی بر عرضه کالاهایی است که مشتریان با اندازه و کمیت مورد نظر در زمان و مکان دلخواه در خواست می کنند و مشتریان به زمان رسیدن کالا،مکان تحویل،نوع و اندازه کالا حساسیت خاصی دارند.
- حق انتخاب مشتری[۱۱۳]