پایایی
پرسشنامه رهبری تحولی
۰.۹۲۳
پرسشنامه سازمان یادگیرنده
۰.۹۵۱
روش جمع آوری داده ها
در این پژوهش، محقق شخصاً به دانشگاه علمی–کاربردی سمنان مراجعه کرده، و با توجه به کارکنان رسمی شاغل در هر اداره، حجم نمونه مورد نظر را با جامعه برابر انتخاب، و بعد از دادن توضیحات لازم، پرسشنامه ها را در اختیار آنان قرار داده است. پرسشنامه ها بین کارکنان رسمی هر اداره و به منظور ارزیابی مدیر بلافاصل و مستقیم خود توزیع شد. بعد از تحویل پرسشنامه ها به کارکنان از آنان درخواست می شد تا در صورتی که فرصت دارند، همان موقع به پرسشنامه ها پاسخ دهند، در غیر این صورت محقق در روزهای بعد جهت جمع آوری پرسشنامه ها به اداره مورد نظر مراجعه می نمود.
روش تحلیل داده ها
بر اساس روش تحقیق همبستگی برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری مقایسه میانگین با یک ارزش ثابت، آزمون میانگین برای گروه های مستقل، همبستگی پیرسون و معنی داری، تحلیل واریانس یک راهه استفاده شده است. بدین صورت که برای تحلیل سوال اصلی اول و دوم از آزمون مقایسه میانگین ها با یک ارزش ثابت، برای تحلیل سوال اصلی سوم از همبستگی پیرسون استفاده شده است. و به علاوه سوالات فرعی اول و دوم با تحلیل واریانس یک راهه، و سوالات فرعی سوم، چهارم، پنجم و ششم، با آزمون میانگین برای گروه های مستقل مورد بررسی قرار گرفت.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
در این فصل داده های جمع آوری شده بر اساس هدف های تحقیق تجزیه و تحلیل می شود.
توصیف داده ها
برای انتخاب نوع آزمون مناسب (پارامتریک یا ناپارامتریک) ابتدا آزمون K-S (کالموگروف اسمیرنف) برای خوبی برازندگی اجرا میشود تا در صورت نرمال بودن توزیع نمرات از آزمون های پارامتریک و در صورت نرمال نبودن توزیع نمرات از آزمونهای ناپارامتریک استفاده نماییم. همانطور که در جدول ذیل مشاهده میشود، سطح معنیداریهای به دست آمده بزرگتر از ۵% میباشند. پس با اطمینان ۹۵% میتوان گفت که دادهها از ویژگی نرمال بودن تبعیت می کنند. بنابراین میتوان از آزمونهای پارامتریک برای تحلیل داده ها استفاده نمود.
جدول ۰-۴: آزمون K-S برای خوبی برازندگی توزیع نمرات مربوط هر یک از متغیرهای تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعداد
شاخص های نرمال
Kolmogorov-Smirnov Z
سطح معناداری
(دو دامنه)
میانگین
انحراف استاندارد
سازمان یادگیرنده
۴۳
۱۰۱.۸۸
۱۹.۴۲۲
.۵۵۶
.۹۱۶
تسلط فردی
۴۳
۲۶.۷۹۰۷
۵.۸۳۷۳۱