تعهد عمیق هایپر استار به جامعه به عنوان یک بازیگر اقتصادی، مسئولیت پذیر و یک شهروند سازمانی است.
ازدیگر ارزشهای هایپراستار می توان به آزادی، مسئولیت پذیری،سهیم کردن،احترام ،صداقت، همبستگی و پیشرفت.
مأموریت اصلی هایپر استار برآوردن انتظارات مشتریان است تا با ارائه خدمت به گروههای زیر، در زمینه خرده فروشی مدرن ، الگو شود؛
به مشتریان: تجربه خرید رضایتبخش با ارائه بهترین قیمت و بهترین کالا در هر فروشگاه.
به کارکنان: ایجاد شغلهای متنوع و متناسب با دانش و کارایی افراد، امکان رشد و ارتقا در محیطی سرشار از اعتماد و ارائه پاداشهای انگیزشی.
به تأمین کنندگان: امکان بهرهبرداری از بازارهای مختلف، و همکاری در جهت بهبود محصولات از طریق روابط سودمند دوطرفه بلندمدت.
به جوامع ملی و محلی : تعهد عمیق به جامعه به عنوان یک بازیگر اقتصادی مسئولیتپذیر و یک شهروند فعال.
دلایلی که بر تصمیمگیری تاثیرگذار هستند:
کیفیت بالا، محصولات متنوع و قیمت ارزان
۱) امکان خرید طیف وسیعی از محصولات غذایی و غیر غذایی با برندهای متنوع تنها در زیر یک سقف
۲) امکان خرید محصولات با کمترین قیمت نسبت به بازار به خصوص در بخش خوراکی
۳) فراهم نمودن امکانات رفاهی و تفریحی به منظور تجربه خریدی بیدغدغه از جمله صرف غذا در رستورانهای متنوع، کافیشاپ، امکان بازی برای کودکان و نوجوانان، استفاده از امکانات بانکی، دستگاه خود پرداز ( ATM) …
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴) امکان خرید محصولات مختلف با تخفیفهای متنوع: هر دو هفته یکبار لیست جدیدی از محصولات با تخفیفات جدید در دسترس شما می باشد .
۵) امکان خرید تازهترین و جدیدترین محصولات.
۶) پارکینگ رایگان با ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودرو
۷) دارنده گواهینامه بین المللی HACCP در بخش مواد غذایی
۸) تحویل رایگان محصولات بزرگ از جمله: سیستمهای تهویه، یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اجاق گاز، تلویزیونهای بزرگتر از ۳۷ اینچ، تجهیزات ورزشی بزرگ، امکان تحویل رایگان در درب منزل را دارا می باشند.
۹) امکان عودت محصولات خریداری شده تا دو هفته
۱۰) حمایت از تولیدکنندگان داخلی (حدود ۸۰ درصد تولیدکنندگان هایپراستار، تولیدکننده داخلی هستند)
۱۱) اولین مرکز تجاری در ایران که دارنده گواهینامه و لوح ایمنی با درجه کیفیت خوب در برابر آتشسوزی جهت افزایش امنیت خاطر مشتریان گرامی می باشد.
(www.hyperstar.com)
۲-۳۲مسئولیت اجتماعی مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای:
تا سال ها پیش بنظر می رسید که مسئولیت اجتماعی یک نوع خط مشی و سیاست مطلوب است ، اما با رشد آگاهی مصرف کنندگان از طریق رسانه ها و سازمان های غیر دولتی ، خرده فروشان نیاز به تفکر دوباره در مورد نقش خودشان در محیط زیست و اثر آن بر فعالیت کسب و کارشان دارند.بدون شک عدم انجام فعالیت های مسئولیت اجتماعی توسط شرکت ها ، سازمان ها و مراکز خرید و سایر ارگان ها باعث ایجاد ریسک های زیادی می شود.
در صورتی که فروشگاه ها و مراکز خرید به مسئولیت های اجتماعیشان پایبند نباشند ، اخبار و گزارش عملکرد منفیشان توسط روزنامه ها، اینترنت ،رسانه های گروهی در سرتاسر جهان پخش می شود.
امروزه مشتریان و مصرف کنندگان در مورد محصولاتی که خریداری می کنند ، کارمندان محلی که کار می کنند و همچنین سرمایه گذارانی که در مکانی خاص سرمایه گذاری می کنند ، نگرانی های بسیاری دارند. همچنین مصرف کنندگان و مشتریان انتظار دارند که کسب و کارها به روش هایی که باعث ایجاد اثر مثبت بر پایداری در جامعه و محیط زیست شود روی بیاورند. بنابراین طراحان و سازندگان مراکز خرید باید نگرانی ها ی مصرف کنندگان و مشتری ها را مد نظر قرار دهند و با انجام فعالیت های مسئولیت اجتماعی باعث کاهش خطر در معرض قرار گرفتن رویکرد غیر مسئولانه قرار گیرند.
در این بخش به چند نمونه از راه کارهایی که به مراکز خرید کمک می کند تا به یک مرکز خرید با مسئولیت اجتماعی بالا تبدیل شود ، اشاره می کنیم .
-
- تولید محصول و برچسب گذاری آن :
امروزه نگرانی مشتری ها از اصل محصولی که می خرند بیشتر شده است . این نگرانی شامل مواردی چون چگونگی تولید محصول ، منشاء پیدایش محصول ، چگونگی اثر گذاری بر محیط زیست و شرایطی که تحت آن محصول تولید می شود ، می باشد.
مصرف کنندگان و مشتری ها خواستار اطلاعاتی در مورد دوام ، کیفیت و ماندگاری محصولات هستند. بنابراین شرکت ها و سازمان ها باید به این نکته توجه کنند که مصرف کنندگان آینده نیازمند اطلاعات بیشتری در زمینه چرخه عمر محصول ،اثرات بلند مدت مواد غذایی که مصرف می کنند و تجارت با رعایت اصول اخلاقی ، خواهند بود.همچنین مباحثی مانند کالری، چربی موجود در غذا و داشتن گواهی نامه های استاندارد مورد توجه مصرف کنندگان می باشد. بنابراین برچسب گذاری محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود و باید با کمال دقت صورت گیرد چون در صورت غفلت ممکن است شأن و حیثیت و تصویر ذهنی که مصرف کنندگان از سازمان و شرکت مربوطه دارند ، آسیب ببیند.
در تحقیقات انجام شده آمده است که مصرف کنندگان ۲۹ % محصولات و خدماتی که در ۲۱ کشور جهان تولید و ارائه می شود را به علت ضعف اخلاقی در عملکردشان تحریم کرده اند.
۲)مشاوره و انجام مباحث اجتماعی :
سازمان ها ، شرکت ها و مراکز خرید با ارتباطات دو طرفه و مؤثری که با کارمندان خود دارند، باعث افزایش توسعه مهارت اجتماعی و اعتماد به نفس آنها شده که این امر منجر به افزایش انگیزه کارکنان در ارائه خدمات بهتر و همچنین تولید محصولات بهتر برای مصرف کنندگان و مشتری ها می شود.
۳)ایجاد تنوع و عدم تبعیض بین کارمندان :
از برنامه های مهم شرکت ها افزایش تنوع در نیروی کار است . به موجب این امر شرکت ها با کاهش نرخ جابجایی ، غیبت و همچنین افزایش سود روبه می شوند.
۴)توجه به مباحث محیطی و محیط زیست :
تمامی سازمان ها و خرده فروشان مسئولیتی در زمینه مشارکت و حفلظت از محیطی که در آن فعالیت می کنند، دارند. در این راستا اقدامات و فعالیت های کسب و کارها باید با نیازمندی های اکولوژیکی و محیطی هم خوانی داشته باشد. به عنوان مثال ازتولید تا ارائه محصول،از خرید تا اتلاف مواد قابل بازیافت، از بسته بندی تا حمل محصولات و … همه و همه باید با نیازهای محیطی طبیعی هماهنگ باشد.
در نتیجه امروزه سازمان ها ، مراکز تولید و ارائه خدمت و همچنین مراکز خرید به داشتن سیاست ها و استراتژی های محیطی روی آورده اند.با داشتن این سیاست ها سازمان ها به گرفتن استاندارد های در زمینه کیفیت ،استاندارد ایمنی ، استاندارد مسئولیت اجتماعی و سایر استاندارد ها اقدام کرده اند.توجه به این امور باعث افزایش تصویر ذهنی مثبت و جایگاه و منزلت سازمان ها و مراکز بین مشتریان و مصرف کنندگان می شود.
۵) مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای به عنوان مرکز اجتماعی
مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای به عنوان نقطه کانونی برای جامعه محلی و محیطی می باشند. به منظور ایجاد یک رابطه قوی بین جامعه محلی و فروشگاه ها و مراکز خرید ، اقدامات زیر باید انجام شود:
۱- حمایت از فعالیت های محلی مربوط به سلامت افراد از قبیل تست سرطان و تست چشم و سایر تستها برای سکنه های محلی.
۲- حمایت از فرزندان والدین کارمند
۳- برگزاری کلاس هایی از قبیل زبان و کامپیوتر برای سکنه های محلی
۴- برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان محلی با مواد و لوازم مجانی
۵- سازماندهی خیرین و داوطلبان به منظور کمک به مدارس محلی
۶- اهدای کالا و وسایل و تجهیزات به خیریه های محلی
۷- برگزاری حراج های آخر فصل و اهدای سود این حراج ها به خیریه های محلی